söndag 13 september 2009

GLITTRIGA ROSOR - HANDGJORDA

Handgjorda rosor

Härligt glittriga rosor tänkte jag bjuda på idag.

Du behöver 3 olika storlekar på blompunchar
Vatten
Perfect Pearls
Syl
Brad
Chalk
Ett underlägg, jag använder ett silikonunderlägg.

Här har jag chalkat rosorna med rosa dyna och svamp.

Jag använder en skumdyna som underlägg.

Jag placerar de utstansade blommorna på skumdynan
och trycker igenom min syl .

Trär igenom en brad och låser fast alla blomlagren.
Nu är det dax att ta fram vattnet, jag har fyllt en Mini Mister med vatten
och sprutar en rejäl mängd över blommorna.
Sen lyfter jag varje flik och sprutar mer vatten på de lagren
som är torra.

Här är alla blomblad uppvikta och jag trycker ihop rosen för att
skrynkla till den lite extra.

Vik försiktig upp rosen.
Jag har blandat vatten med en knivsudd perfect pearl i en Mini mister och sprutar blandningen över rosen.
Lägg den på tork.

//Tesa

7 kommentarer:

  1. Du gör så många roliga saker, alltid lika kul att kika in och låta sig inspireras av dig.
    Tack!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt,dax att inhandla en stor blompunsch./Teresia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad heter blompuncharna som det finns 2 stycken storlekar av.
    scrapregnbagslandet

    SvaraRadera
  4. Vet tyvärr inte vad blompuncharna heter, inhandlades för länge sen. Retroblomman (den stora)finns annars i 3 olika storlekar och passar utmärkt till dessa rosor.//Tesa

    SvaraRadera
  5. Kjempesøte blomster.
    Takk for at du deler.

    Linda

    SvaraRadera
  6. Så fina blommor! Tack för tips - inspirerande!!!

    SvaraRadera
  7. Tack för massor med härliga idéer!
    Dessa rosor måste jag bara prova, men jag antar att det går åt lite övning innan de blir så här fina.
    Tack även för kanonbra instruktioner.
    Det går åt när man letar inspiration. TACK!!!

    SvaraRadera